> Zoektips
Ieder bedrijf bepaalt zelf de criteria op basis waarvan het een certificerende instelling kiest. In theorie is die keuze niet relevant, omdat iedere certificerende instelling een managementsysteem en de implementatie daarvan op dezelfde manier...
De belangrijkste conclusie verbonden aan de wijziging van de ISO 9001-norm van versie 2000 naar 2008 is dat voor de organisaties die ISO 9001 gebruiken geen nieuwe eisen gelden. Maar er zijn wel een aantal verbeteringen ingevoerd ter...
Dit artikel is een praktische uitwerking van ISO 9001:2008-element 4.1 Algemene eisen.Het biedt u alle informatie om als organisatie in overeenstemming met de eisen van ISO 9001:2008 het kwaliteitsmanagementsysteem op te zetten, documenteren, in...
Dit artikel is een praktische uitwerking van ISO 9001:2008-element 4.2.1 Algemeen.Het biedt u alle informatie met betrekking tot de documentatie die het kwaliteitsmanagementsysteem moet omvatten.Aan de hand van dit artikel kunt u een op ISO 9001:...
Dit artikel is een praktische uitwerking van ISO 9001:2008-element 4.2.2 Kwaliteitshandboek.Het biedt u alle informatie met betrekking het opzetten van een kwaliteitshandboek.Als praktische invulling bevat dit artikel een voorbeeld van een...
Dit artikel is een praktische uitwerking van ISO 9001:2008-element 4.2.3 Beheersing van documentatie.Het biedt u alle informatie met betrekking tot het beheersen van de vereiste documenten in een kwaliteitsmanagementsysteem.Als praktische...
Dit artikel is een praktische uitwerking van ISO 9001:2008-element 4.2.4 Beheersing van registraties.Het biedt u alle informatie met betrekking tot het beheersen van kwaliteitsregistraties.Als praktische invulling bevat dit artikel een...
Dit artikel is een praktische uitwerking van OHSAS 18001:2007-eis 4.5.1 Prestatiemeting en monitoring onder 4.5 Controle.De organisatie moet procedures vaststellen en bijhouden voor het regelmatig monitoren en meten van de arboprestaties. Dit...
Dit artikel is een praktische uitwerking van ISO 9001:2008-element 5.1 Betrokkenheid van de directie.Het biedt u alle informatie over de noodzaak van betrokkenheid van de directie bij de ontwikkeling en invoering van een...
Dit artikel is een praktische uitwerking van ISO 9001:2008-element 5.2 Klantgerichtheid.Het biedt u alle informatie over de noodzaak van de organisatie om informatie te monitoren met betrekking tot de perceptie van klanten in hoeverre de...